מיקוד בעסקי הנדל"ן

מיקוד בעסקי הנדל"ן

נכתב על ידי Alon (06/26/04, 18:47:26)


מיקוד עסקי בנדל"ן
אחת המשימות הקשות ביותר בחיים הינה להגדיר את מטרותיך.
ומנגד הגדרת מטרות מביאה תמורה עצומה. ישנו קשר הדוק בין הגדרת מטרות לבין הצלחה. ככול שתהיה יותר ממוקד וברור בעסקיך, רווחיך יגדלו וזאת בהשקעת זמן פחותה.
ההצלחה גוברת ככול שמשקיעים יותר זמן במחשבה, הערכה, והערכה מחדש של ההתקדמות. על מנת להצליח, עליך להקדיש מידי יום לפחות חצי שעה בתכנון ובהערכה.
סוכן נדל"ן טוב מקיים הערכות מהיכן העסקאות מגיעות ומהם המגמות בשוק.
מדוע לא להכיר ולהבין את המגמות בשוק על מנת להיות יותר פרודוקטיבי?
מדוע לא להבין מהיכן בדיוק העסקים שלך מגיעים כדי לדעת היכן כדאי לרכז מאמץ.

סוכני נדל"ן רבים מידי לא מגיבים לשינויים בשוק.
אם דירות בקומה שלישית ללא מעלית לא נמכרות, מדוע לקבל לרישום הרבה דירות כאלה?
אפשר להבין  שתרצה סחורה במגוון מחירים ואזורים, על מנת שתוכל לזהות בזמן שינויים בשוק ולמקד מאמצים בהתאם. אבל יהיה זה לא נבון לקבל יותר מידי נכסים בקטע שוק שאינו זז.
תמיד הזז את רוב הרישומים שלך למקום בו השוק פעיל ביותר.

אם אתה רוצה למקד את עסקי הנדל"ן שלך, אתה צריך להגדיר את התחום בו ברצונך להתמחות. האם זה קונים או מוכרים? האם נכסים להשקעה או דירות חדשות? וכ"ו.
מה התחום בו יש לך יתרון ובו אתה חזק יותר?
אם אין לך אחד, כדאי שתיצור תחום אחד או שניים  בנדל"ן שבהם הינך טוב יותר ממתחריך. אתה חייב לפתח משהוא שיבדיל אותך מהמתחרים שלך.

ברגע שהחלטת באיזה תחום אתה מתמקד, אתה צריך לקבוע מיומנות אחת או שניים אשר יביאו אותך להצליח בתחום הנבחר. 60 עד 70% מעסקי מוקדו בנכסים שלא נמכרו במהלך תקופת הבלעדיות (פג תוקף הסכם הבלעדיות  expireds ). המיומנויות הדרושות להצלחה בשיווק נכסים כאלה יכולים להיות יכולת ביטוי וניהול דו שיח הכרת השוק ויכולת לאמוד ולסווג. מיומנויות אלה אפשרו לי לקבוע מידי יום מספר פגישות עם אנשים אשר זקוקים לשירותי.  יכולתי לאמוד ולסווג אפשרה לי לבטל את חסרי המוטיבציה, דורשי מחיר מוגזם, והמתאמתים יותר מידי לפני שאני משקיע את הזמן לערוך להם מצגת.
מה הם המיומנויות שאתה צריך בתחום ההתמחות שלך, על מנת להשיג הצלחה משמעותית בעסקי הנדל"ן שלך?
ברגע שאתה מגדיר מיומנויות אלה, הצב יעדים ברורים מה ברצונך להיות והקדש עצמך מידי יום כדי לשפר את המיומנויות הדרושות.

בסופו של דבר הצלחה באה מניהול ותכנון על בסיס יומי.
אתה חייב להקדיש בין חצי שעה לשעה מידי יום בתכנון.
יש לקבוע היכן אתה יכול לשפר אם יש לך צוות הערך את תפקודם.
מה הם המיומנויות שהם צריכים כדי לשפר את העסק שלך ב 20% ?
אימון נכון של אנשי הצוות שלך עשוי להגדיל את הכנסותיך באופן דרמטי.
הגדר באופן ברור את תפקידם והצוות שלך ידע כיצד הם עומדים לעזור לך להשיג הצלחה.
לעיתים קרובות מידי הם נזרקים לתוך מערבולות ללא כיוון וקווים מנחים הדרושים לשיפור ולשגשוג.

אחד הפעולות הקריטיות בתכנון זמן היא חיזוי עתיד.
כלומר להקדיש זמן לדמיין ולחזות את עתיד חייך ועסקיך.
באחד השעורים הראשונים בתוכנית האימון שאני מעביר, אנו מבלים זמן ניכר בהתבוננות במפת הדרכים לחמש שנים. רוב המשתתפים מעולם לא הסתכלו לעבר העתיד מעבר לשנה הנוכחית, אם בכלל.
קשה להשיג בהירות כאשר אתה רואה דברים על בסיס יומי, שבועי, או אפילו שנתי.
אתה צריך להסתכל קדימה ואז להתקדם לעבר המטרה.
אתה חייב לעבוד כדי להגשים את חזונך בחיים ובעסקים.

חיוני להחליט כיצד העסק או החיים שלך יראו בעתיד. כיצד תוכל לצפות להגיע למחוז חפציך אם לא חשבת, הגדרת והחלטת מהוא והיכן הוא מחוז חפציך.
הצלחה אינה נרכשת הצלחה נמשכת. האנשים שמושכים הצלחה חישבו את דרכם היטב.
הבחנת שאנשים שעשו הצלחה נראים קלים?
האנשים האלה מושכים הצלחה בכל פינה. האמת היא שהם עבדו תכננו במסירות אחר כך כתבו את תוכניתם להצלחה.
אתה כמובן רק רואה אותם קוטפים את הפירות של עמלם.

תכנון ארוך טווח יפעל כמטרה או כמגנט. אתה תונחה אליו. יצירת התוכנית אינה מספיקה.
אתה צריך להבהיר ולעבוד כדי להשיגה.
נכון להיום אתה צריך ליצור הצעדים שיביאו אותך מהמקום שבו אתה נמצא למקום שברצונך להגיע בעתיד.

_____________________
המאמר חובר על ידי דירק זילר ותורגם לעברית.
מפורסם במקור ב ,,אלופי הנדל"ן,,
http://www.realestatechampions.com