לאחרונה, כאשר בדקתי אפשרות לעבור לורגיניה, חיפשתי באינטרנט כלקוח, הייתי מופתע לגלות כמה סוכנים וחברות אינם מצרפים תמונות לעמודי הנכסים או סרטוני וידאו. אפשר להאמין שמוכר היה מפקיד את מכירת ביתו בידי סוכן נדל"ן שלא מנסה לשווק את הנכס כהלכה, גם באמצעות האינטרנט? שיווק באמצעות האינטרנט מתבקש ומתחייב ולא שיערתי שאצטרך להרצות דווקא בנושא המובן מאיליו זה.
כסוכן נדלן מקצועי, אני מניח שכולנו לא תמיד נותנים את דעתנו עד כמה דברים מסויימים יכולים להיות חשובים, והנושא הנדון כאן, בהחלט אחד מהם. מכוון שכולנו נמצאים בעידן חדש בו אנו יכולים לקדם את ההיצע שלנו בצורה יעילה בעזרת האינטרנט , האם זה לא אינטרס חשוב מבחינתנו, לעשות שימוש, בכל הכלים היעילים העומדים לשרותינו? מדוע אנחנו לא מנצלים את האפשרות לפתח את עסקינו דרך שיתופי פעולה. מדוע לא לאפשר אפילו למתחרים שלנו למכור את נכסים מההיצע שלנו? כאשר אנו מטפחים ומפרסמים את הסחורה המצולמת שלנו באינטרנט אנו מאפשרים לסוכנים אחרים לדעת מה יש לנו להציע לטובת שיתופי פעולה.
מדוע איננו מספקים את מה שהציבור הכי הרבה מחפש? מה הם מחפשים? ברור שהם לא מחפשים יותר תיאור מילולי, הם מחפשים תמונות של הנכס, מפנים ומבחוץ. למה? פשוט כדי שיוכלו לבחון ויזואלית האם הבית הזה מתאים למה שהם מחפשים. שאלנו לקוחות קונים או מוכרים, מה גרם להם לעבוד איתנו, או מדוע הם בחרו בית מסוים התשובות בדרך כלל היו אותו דבר, הם דילגו מעל נכסים שלא צורפו אליהם תמונות או סרטוני וידאו.
כאשר אני מדבר עם חברים ועם סוכנים אחרים, שמעתי טענות שונות, סוכנים שאלו מה הטעם לצרף תמונות? הרי הם יקבלו הצעות בכל מקרה... למה לטרוח? עמוד נכס שמצורפים אליו פניות מושך הרבה יותר קונים, וכתוצאה מכך הנכס נמכר מהר יתר.
במקום להישען אך ורק, על סוכן נדל"ן שמכיר את השכונה כדי שימכור את ביתך , מדוע לא לעשות שימוש באטרקטיביות הויזואלית של הנכס עצמו באמצעות תמונות או סרטון וידאו. ולקבל הרבה יותר הצעות! יותר אנשים יומרצו להתעניין בנכס המצולם, וכתוצאה מכך הנכס יימכר יותר מהר ואף במחיר יותר גבוהה.
בשוק חלש, סוכן הנדל"ן מאבד את ההתלהבות שלו, ולא ישקיע את הזמן והמאמץ לעשות מעט יותר כדי לקדם מכירה. יש כל כך הרבה בתים בשוק וכל כך הרבה תחרות אז להשקיע משהו מעבר למתחייב יחשב לבזבוז של זמן. סוכני הנדל"ן בשוק חלש מקצצים בעלויות ובמאמץ, ופעמים רבות מקצצים דווקא בתחום הלא נכון. כאשר מחפשים באינטרנט, קשה להאמין שהנכסים מפורסמים ללא תמונות.
מכוון שתיאור מילולי של נכס, מוגבל מטבעו, צירוף תמונות וסרטון וידאו מגביר ומזרז באופן משמעותי את שיווק הנכס באמצעות האינטרנט. "תמונה אחת שווה אלף מילים" אז למה להרבות במילים? שירות טוב, עבודה מקצועית יותר מביאים ליותר לקוחות מרוצים ויותר לקוחות מרוצים מביאים ליותר הפניות.
• אם אין לך מצלמה דיגטאלית ... תקנה אחת. • צלם גם סרטוני וידאו של הנכסים • סדר את הנכס לפני שאתה מצלם אל תצלם אי סדר בדירה. • צלם זוויות אטרקטיביות של נקודות בדיה כגון , סלון, מטבח, חדר הורים, חצר וכ"ו. • צלם ביום בהיר, והדלק אורות בפנים הדירה בשעת הצילום. • צלם מספר תמונות מכל אזור ובחר את החיתומים המוצלחים ביותר. • פרסם מספר תמונות רב ככול הניתן. • כיום ממשק הפרסום צריך לכלול אפשרות שלך לטעון את התמונות ישירות מהמחשב ללא הצורך לשלוח תמונות דרך המייל, אל תסתפק במערכת שנותנת פחות מזה.
by Jim Crawford
תורגם על ידי: אלון רחמים - נדלנים.נט |