פט ברדלי אומרת ששיטות של מכירת בתים די משתנות מהימים שבהם סוכני נדל"ן למגורים בצעו את כל המשימות בעצמם. בסוף שנות התשעים, העסקים היו טובים עבור מנהלת/בעלים של RE/MAX Pro-formance Realty והיא החליטה לגייס עזרה במטרה להמשיך את ההצלחה. פט ברדלי, גיבשה צוות של סוכני נדל"ן והיום יש לה סוכן נדל"ן מורשה שעוזר לה ועוד אדם שעובד עבורה במשרה חלקית. השורה התחתונה היא שפשוט לא היו מספיק שעות עבודה, היא אמרה. לא יכולתי לבצע את כל המשימות הדרושות בעצמי.
גיבוש צוות נדלניסטים אשר הופך יותר נפוץ ומקובל בתעשיית הנדל"ן, במיוחד בשלוש עד חמש שנים האחרונות. דון פילס המנהל הראשי של "ארגון המתווכים באוהיו" אומר שהארגון שבראשו הוא עומד תמיד הכיר/המצליץ על תוכניות שיווק שנועדו בלעדית עבור סוכני נדל"ן מסורתיים. וכעת שוקלים בארגון להוסיף קטגוריה שתתמוך בעבודת צוות וזאת משום הדרישה שהולכת וגוברת מצד החברים בארגון. בזמן שזוגות של בעל ואישה שימשו מאז ומתמיד כצוותים, דון פילס אומר שנוצרות צורות אחרות של צוותים של סוכני נדל"ן מורשים אשר, מסייעים לראש הצוות לבצע את כל המשימות הדרושות. עבור פט ברדלי כאשר הצוות מבצע את משימת המחקר ומשימות אחרות ברקע – אשר יכולות לקחת שעתיים עבור כל שעה שמוקדשת ללקוח, מעניק לה יותר זמן להקדיש ללקוחות. כאשר אנשי הצוות שלה הינם סוכני נדל"ן מורשים, היא יכולה עדיין להראות ולמכור נכסים לשני סדרות של לקוחות בו זמנית. פט ברדלי אומרת, שזה עניין של הענקת שירות ללקוח בדרך הטובה ביותר האפשרית. גיבוש והפעלת צוות מאפשרת לי לשפר את השירות ללקוח.
מר פילס המנהל הכללי של ארגון המתווכים באוהיו אומר, שהוא סייע להעביר את החוק אשר מאפשר לסוכני נדל"ן להתקיים בגוף משפטי מאוחד במקום קבלנים עצמאיים. בין שאר הדברים, החוק החדש הפך את צורת העבודה בצוות ליותר אטרקטיבית, בכך שמעניק לסוכני הנדל"ן יתרונות כגון בטוח רפואי קבוצתי, איחוד הוצאות שונות ואף הפחתה במיסוי.
מר פילס אומר, אם אתה מסתכל על מספר החברות הגדולות במדינה, תבחין שישנם מספר חברות בתוך החברה.
גורם משמעותי נוסף בצמיחה של צוותי עבודה הוא הטכנולוגיה. מחקרים מראים שאחוז גדול של הצרכנים ערך מחקר דרך האינטרנט לפני יצירת קשר עם סוכן נדל"ן, ורבים מלקוחות אלה ישלחו שאלות או בקשות דרך דואר אלקטרוני. עבודה בצוות יכולה לסייע בהתמודדות מול המשימות "החדשות" שנותנות מענה להתפתחות הטכנולוגית. כגון התכתבות עם הצרכנים או פרסום נכסים באתר וכ"ו.
טכנולוגיה אומרת שהלקוחות מצוידים ביותר ידע ומוכנים לפעול. מר פילס אומר שהצרכנים כיום מצפים היום לתגובה כמעט מיידית לבקשותיהם ועל סוכני הנדל"ן יהיה להגיב במהירות, מפני שאם לא כך הצרכן ילך למקום אחר, היכן שהצרכים מקבלים מענה מידי.
אוון דניס גראף, סוכן נדל"ן מסורתי בסוכנות בקולדר באנקר, שוקל לגבש צוות עם סוכן נדל"ן ותיק אחר. מר גראף אומר, שצורות שונות של צוותים מגובשים יכולים להתקיים אם הם נעשים כשורה, ומגבירים במידה משמעותית את התוצרת. אחת הבעיות בעבודת צוות היא שהמנהיג עשוי להפסיד יחסי קרבה עם הלקוחות. הם יכולים לסיים מכירה של בית של אדם שהם מעולם לא פגשו. "טוב או רע"??? אני מאמין בצורך להכיר ולעבוד עם הלקוחות שלי אישית ובצורה המסורתית.
מר גרף גם מאמין שתהיה זו טעות לחשוב שגיבוש צוות יכול לאפשר לסוכנים מתחילים לבנות את עסקיהם מכלום. לדעתי עליך להשתייך לחמישה אחוז המובילים בתעשיית הנדל"ן, כדי בכלל לשקול לגבש צוות עבודה שיצליח לתפקד לאורך זמן, אומר מר גראף. עליך לשלם לאנשים טוב, על מנת לקבל אנשים טובים ולשמור אותם איתך לאורך זמן. ואם אתה עומד לשלם לשניים, שלושה, ארבעה, או חמישה אנשים יהיה עליך לסגור לא מעט עסקאות. יהיה עליך ליצור עסקים דרך מרכז השפעה ולקוחות מהעבר וצוות לא יוכל לסייע לך לעשות זאת אומר גראף.
_____________________________ by: Joe Cogliano II
מתורגם על ידי: אלון רחמים - נדלנים.נט
|